"Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi haqqında
Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Azərbaycan
Respublikası Milli
Məclisinin
2019-cu
il
2 dekabr
tarixli
Qərarının
Azərbaycan
Respublikasının
Konstitusiyasına
uyğunluğunun
yoxlanılmasına
dair
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun
QƏRARI
4 dekabr 2019-cu il Bakı
şəhəri
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu Fərhad Abdullayev (sədr), Sona Salmanova,
Südabə Həsənova, Rövşən İsmayılov, Ceyhun Qaracayev, Rafael Qvaladze (məruzəçi-hakim),
Mahir Muradov, İsa Nəcəfov və Kamran Şəfiyevdən ibarət tərkibdə, məhkəmə katibi
Fəraid Əliyevin, sorğuverən orqanın nümayəndəsi Azərbaycan Respublikası Prezidenti
Administrasiyasının Qanunvericilik və hüquq siyasəti şöbəsinin müdiri Gündüz Kərimovun,
cavabverən orqanın nümayəndələri Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin Hüquq
siyasəti və dövlət quruculuğu komitəsinin sədri Əli Hüseynli və Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisi Aparatının rəhbəri Səfa Mirzəyevin, ekspert Bakı Dövlət Universitetinin Hüquq fakültəsinin
Konstitusiya hüququ kafedrasının dosenti, hüquq üzrə fəlsəfə doktoru Nəsib Şükürovun
iştirakı ilə,
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin III hissəsinin 1-ci bəndinə müvafiq
olaraq Azərbaycan Respublikası Prezidentinin sorğusu əsasında konstitusiya məhkəmə
icraatı qaydasında "Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin
təyin edilməsi haqqında Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi
barədə” Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
2019-cu il 2 dekabr tarixli Qərarının Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyasına
uyğunluğunun yoxlanılmasına dair konstitusiya işinə baxdı.
İş üzrə hakim
R.Qvaladzenin məruzəsini, tərəflərin nümayəndələrinin çıxışlarını və ekspertin rəyini
dinləyib, iş materiallarını araşdırıb müzakirə edərək Azərbaycan Respublikası Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu
M Ü Ə Y Y Ə N
E T D İ:
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya Məhkəməsinə sorğu
ilə müraciət edərək "Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin
təyin edilməsi haqqında Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi
barədə” Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
2019-cu il 2 dekabr tarixli Qərarının Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının
981-ci maddəsinin I hissəsinə uyğunluğunun yoxlanılmasını məqsədəmüvafiq hesab etmişdir.
Sorğuda göstərilmişdir
ki, Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatlarının 99 səs çoxluğu ilə
"Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi
haqqında Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Qərar
qəbul edilmişdir.
Həmin Qərar
ilə Azərbaycan Respublikasının Prezidentindən Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının
981-ci maddəsinə əsasən Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin buraxılması və
növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi xahiş edilmişdir.
Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti hesab etmişdir ki, Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
Qərarı üzrə yekun qərar qəbul etməzdən əvvəl hazırkı şəraitdə Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisinin buraxılmasının Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 981-ci
maddəsinə uyğunluğuna dair Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin mövqeyinin
öyrənilməsi zəruridir.
Azərbaycan
Respublikası Prezidentinin sorğusu ilə bağlı Azərbaycan Respublikası Konstitusiya
Məhkəməsinin Plenumu aşağıdakıları qeyd edir.
Sorğudan və
ona əlavə edilmiş sənədlərdən göründüyü kimi, Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi
"Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi
haqqında Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi barədə”
2019-cu il 2 dekabr tarixli 1717-VQR nömrəli Qərar qəbul etmişdir.
Həmin Qərara
əsasən, Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatlarının mütləq əksəriyyəti
hesab etmişdir ki, Azərbaycan Respublikasında həyata keçirilən köklü islahatların
daha da sürətləndirilməsi üçün Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin də fəaliyyətinin
təkmilləşdirilməsinə, səmərəliliyinin artırılmasına, yenilənməsinə, ölkənin dinamik
inkişafı və hərtərəfli dərin islahatlar strategiyasına uyğunlaşdırılmasına ehtiyac
duyulur. Qərarda, həmçinin qeyd edilmişdir ki,
Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi ölkədə həyata keçirilən islahatların
genişləndirilməsi və dərinləşdirilməsi prosesindən kənarda qalmamalıdır. Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin deputatlarının mütləq əksəriyyəti belə vəziyyətdə
parlament fəaliyyətinin həyata keçirilməsinin mümkün olmayacağı qənaətinə gəlmiş
və növbədənkənar seçkilərin keçirilməsinin zəruri olduğunu bildirmişdir.
Sorğuda qaldırılan məsələnin həlli üçün Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının
bəzi normalarına diqqət yetirilməsini vacib hesab edir.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 81-ci maddəsinə görə, Azərbaycan Respublikasında
qanunvericilik hakimiyyətini Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi həyata keçirir.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 82-ci maddəsinə müvafiq olaraq, Azərbaycan Respublikasının
Milli Məclisi 125 deputatdan ibarətdir.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 84-cü maddəsinin I hissəsinə uyğun olaraq, Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin hər çağırışının səlahiyyət müddəti 5 ildir.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 981-ci maddəsinin I hissəsinə əsasən, Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin eyni
çağırışı bir il ərzində iki dəfə Azərbaycan Respublikasının Nazirlər Kabinetinə
etimadsızlıq göstərdikdə və ya Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin,
Azərbaycan Respublikası Ali Məhkəməsinin və Azərbaycan Respublikası Mərkəzi Bankı
İdarə Heyətinin kollegial fəaliyyəti üçün zəruri olan sayda üzvlüyə namizədləri
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti tərəfindən iki dəfə təqdim edildikdən sonra,
qanunla müəyyən edilmiş müddətdə təyin etmədikdə, habelə bu Konstitusiyanın 94-cü
və 95-ci maddələrində, 96-cı maddəsinin II, III, IV və V hissələrində, 97-ci maddəsində
göstərilən vəzifələrini aradan qaldırıla bilməyən səbəblər üzündən icra etmədikdə
Azərbaycan Respublikasının Prezidenti Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisini
buraxır.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu məsələnin həlli üçün Azərbaycan Respublikası
Konstitusiyasının 981-ci maddəsinin I hissəsində nəzərdə tutulan "vəzifələrini aradan
qaldırıla bilməyən səbəblər üzündən icra etmədikdə” müddəasının yaranmış vəziyyətə
uyğun açıqlanmasını zəruri hesab edir.
Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisi hakimiyyətin bölünməsi prinsipinə əsasən qanunvericilik
hakimiyyətini həyata keçirdiyi üçün əsas vəzifəsi qanunların və qərarların qəbul
edilməsidir və onun müəyyən etdiyi ümumi qaydalar, habelə həll etdiyi məsələlər
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 94-cü və 95-ci maddələrində təsbit edilmişdir.
Müasir demokratik
cəmiyyət üçün parlamentin fəallığı böyük əhəmiyyət kəsb edir. Qabaqcıl və mütərəqqi
hüquqi aktların qəbul edilməsi ölkədə ictimai münasibətlərin ədalət və hüququn aliliyi
əsasında tənzimlənməsini təmin edir. Bu baxımdan, qanunvericinin üzərinə düşən vəzifələrin
məhz ölkənin sürətli inkişafına cavab verəcək şəkildə həyata keçirilməsi vacibdir.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının
981-ci maddəsində təsbit edilmiş "vəzifələrini aradan qaldırıla bilməyən səbəblər
üzündən icra etmədikdə” müddəası ilə bağlı qeyd edir ki, aradan qaldırıla bilməyən
səbəblər dedikdə, parlamentin mövcud tərkibdə vəzifələrinin icra edilməsini qeyri-mümkün
edən səbəblər başa düşülür. Bu baxımdan, Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisi
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası ilə ona verilmiş səlahiyyətlərinin həyata
keçirilməsi ilə bağlı fəaliyyətini obyektiv qiymətləndirməklə öz işini davam etdirib-etdirməməsinin
mümkünlüyünə dair qərar qəbul edə bilər.
Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin 2019-cu il 2 dekabr tarixli Qərarından da göründüyü
kimi, Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatlarının mütləq əksəriyyəti
parlament fəaliyyətinin həyata keçirilməsinin mümkünsüzlüyü barədə qəti mövqe ortaya
qoymuşdur.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
deputatlarının mütləq əksəriyyətinin parlamentin öz səlahiyyətlərini artıq həyata
keçirə bilməməsi barədə qəti mövqeyinin formalaşmasını nəzərə alaraq hesab edir
ki, "Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi
haqqında Azərbaycan Respublikası Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin 2019-cu il 2 dekabr tarixli Qərarı Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti tərəfindən Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin buraxılması üçün
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 981-ci maddəsinin I hissəsində müəyyən
edilmiş əsası yaradır.
Belə olan
halda Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki, "Azərbaycan Respublikasının
Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi haqqında Azərbaycan Respublikasının
Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
2019-cu il 2 dekabr tarixli 1717-VQR nömrəli Qərarı əsasında Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisinin buraxılması Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 981-ci maddəsinə
uyğundur.
Həmçinin qeyd
edilməlidir ki, parlament buraxıldıqda qanunvericilik hakimiyyətinin fasiləsiz fəaliyyətinin
təmin edilməsi, növbədənkənar parlament seçkilərinin keçirilməsi zamanı parlamentin
səlahiyyətlərinin müəyyən dərəcədə saxlanılması zəruridir.
Bununla bağlı
qeyd edilməlidir ki, Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 111-ci maddəsinə
əsasən, Azərbaycan Respublikasının Prezidenti Azərbaycan Respublikası ərazisinin
müəyyən hissəsi faktik işğal olunduqda, xarici dövlət və ya dövlətlər Azərbaycan
Respublikasına müharibə elan etdikdə, Azərbaycan Respublikasına qarşı real silahlı
hücum təhlükəsi yarandıqda, Azərbaycan Respublikasının ərazisi blokadaya alındıqda,
habelə blokada üçün real təhlükə olduqda Azərbaycan Respublikasının bütün ərazisində
və ayrı-ayrı yerlərində hərbi vəziyyət elan edir və bu barədə qəbul etdiyi fərmanı
24 saat müddətində Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin təsdiqinə verir.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 112-ci maddəsinə görə isə, Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti təbii fəlakətlər, epidemiyalar, epizootiyalar, böyük ekoloji və başqa
qəzalar baş verdikdə, habelə Azərbaycan Respublikasının ərazi bütövlüyünün pozulmasına,
dövlətə qarşı qiyama və ya dövlət çevrilişinə yönəldilən hərəkətlər edildikdə, zorakılıqla
müşayiət olunan kütləvi iğtişaşlar yarandıqda, vətəndaşların həyatı və təhlükəsizliyi,
yaxud dövlət təsisatlarının normal fəaliyyəti üçün qorxu törədən digər münaqişələr
meydana gəldikdə Azərbaycan Respublikasının ayrı-ayrı yerlərində fövqəladə vəziyyət
tətbiq edir və bu barədə qəbul etdiyi fərmanı 24 saat müddətində Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisinin təsdiqinə verir.
Göründüyü
kimi, Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin fəaliyyəti dövlətin, cəmiyyətin və
insanların qorunması üçün Azərbaycan Respublikası Prezidentinin hərbi və fövqəladə
vəziyyətin elan edilməsi barədə fərmanlarının təsdiq olunması və s. bu kimi həyati
əhəmiyyətli funksiyaların həyata keçirilməsi ilə də bağlıdır. Buna görə həmin funksiyaların
icrası ilə bağlı Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin səlahiyyətlərinin parlamentin
yeni tərkibi formalaşanadək saxlanılması zəruri hesab edilməlidir.
Eyni zamanda,
Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin deputatları Azərbaycan Respublikasının
tərəfdar çıxdığı beynəlxalq müqavilələrdən irəli gələn öhdəliklərlə, habelə bir
sıra beynəlxalq təşəbbüslərlə bağlı müxtəlif beynəlxalq parlamentlərarası əməkdaşlıq
qurumlarının fəaliyyətində iştirak edirlər. Bu səbəbdən parlament buraxıldıqdan
sonra da həmin səlahiyyətlərin müvəqqəti saxlanılması zəruri hesab edilir.
Qeyd olunanları
nəzərə alaraq Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu hesab edir ki, Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisinin yeni çağırışı fəaliyyətə başlayanadək müstəsna olaraq Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 111-ci və 112-ci maddələrində, 95-ci maddəsinin I
hissəsinin 16-cı və 17-ci bəndlərində nəzərdə tutulmuş səlahiyyətlərin, habelə beynəlxalq
təşkilatlarda təmsilçilik funksiyalarının həyata keçirilməsi üçün V çağırış Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin müvafiq səlahiyyətlərinin saxlanılması zəruridir.
Göstərilənləri
nəzərə alaraq Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu aşağıdakı nəticələrə gəlir:
- "Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi haqqında
Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
2019-cu il 2 dekabr tarixli 1717-VQR nömrəli Qərarı Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının
981-ci maddəsinin I hissəsinə uyğun hesab edilməlidir;
- "Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi haqqında
Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisinin 2019-cu il 2 dekabr tarixli 1717-VQR nömrəli Qərarı əsasında Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin Azərbaycan Respublikasının Prezidenti tərəfindən buraxılması
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 981-ci maddəsinə uyğun hesab edilməlidir.
Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının 130-cu maddəsinin III hissəsinin 1-ci bəndini, "Konstitusiya
Məhkəməsi haqqında” Azərbaycan Respublikası Qanununun 52, 62, 63, 65-67 və 69-cu
maddələrini rəhbər tutaraq Azərbaycan Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Plenumu
Q Ə R A R A A L
D I:
1. "Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi haqqında
Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Azərbaycan Respublikası Milli Məclisinin
2019-cu il 2 dekabr tarixli 1717-VQR nömrəli Qərarı Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının
981-ci maddəsinin I hissəsinə uyğun hesab edilsin.
2. "Azərbaycan
Respublikasının Milli Məclisinə növbədənkənar seçkilərin təyin edilməsi haqqında
Azərbaycan Respublikasının Prezidentinə müraciət edilməsi barədə” Azərbaycan Respublikası
Milli Məclisinin 2019-cu il 2 dekabr tarixli 1717-VQR nömrəli Qərarı əsasında Azərbaycan
Respublikası Milli Məclisinin Azərbaycan Respublikasının Prezidenti tərəfindən buraxılması
Azərbaycan Respublikası Konstitusiyasının 981-ci maddəsinə uyğun hesab edilsin.
3. Qərar elan
edildiyi andan qüvvəyə minir.
4. Qərar
"Azərbaycan”, "Respublika”, "Xalq qəzeti”, "Bakinski raboçi” qəzetlərində, "Azərbaycan
Respublikası Konstitusiya Məhkəməsinin Məlumatı”nda dərc edilsin.
5. Qərar qətidir,
heç bir orqan və ya şəxs tərəfindən ləğv edilə, dəyişdirilə və ya rəsmi təfsir edilə
bilməz.
Sədr Fərhad Abdullayev